Výhradný predaj. Áno alebo nie ?

Výhradný predaj. Áno alebo nie ?

Chystáte sa predať svoju nehnuteľnosť a riešite spôsob, akým predať najlepšie. Sám a ušetriť peniaze za províziu? Neexkluzívne, v inzercii to bude mať 5 realitných kancelárií alebo tzv. "Výhradne" a staviť na jedného koňa?

Všade sa hovorí o tom, že realitný trh je presýtený realitnými maklérmi. Na druhú stranu je pravdou, že dnes už je pomerne jednoduché si na internete o komkoľvek čokoľvek zistiť, rovnako tak ako o kvalite jeho práce. Určite tak urobte.

Keď teraz zabudneme variantu predaja bez účasti realitnej kancelárie, poďme nájsť 5 dôvodov, prečo staviť na jedného realitného makléra.

 1. V prípade oslovenia viacero realitných kancelárií nadobudne človek dojem, že obsiahne väčší okruh záujemcov na viacerých inzertných serveroch. Neobsiahne. Pretože dnes už všetky väčšie realitné kancelárie inzerujú na rovnakých najnavštevovanejších serveroch. A teda všetcí tí piati makléri oslovujú tých istých záujemcov.

2. Rovnako tak by si niekto myslel, že viac ponúk sa rovná vyššej predajnej cene, pretože sa kupujúci budú predháňať. Nebudú. Ak je cena nastavená rozumne, nie príliš nízko, kupujúci len tak nepreplatí. Naopak, budú sa snažiť hľadať dôvod, prečo cenu znížiť. Rovnako tak ako makléri, aby práve oni boli jediní z tých piatich, ktorí to predajú. A práve preto Vás dotlačia k zníženiu ceny.

3. Viac maklérov = lepšia prezentácia. Nerovná. Nie nadarmo sa hovorí, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Jeden maklér uvedie cenu vrátane provízie, druhý bez provízie, jeden od pozemku odpočíta zastavanú plochu, druhý to odčítať nebude. Každý maklér na prehliadke použije svoj výklad, podá svoje informácie. Stratíte prehľad o danej ponuke, nedostane sa k vám kompletná spätná väzba od maklérov.

4. Viac maklérov znamená viac ľudí, ktorí budú za vás predávať a niekto to skôr alebo neskôr predá. Ani toto pravidlo veľmi nefunguje. Maklér, ktorý sa bude predbiehať s inými, nebude vášmu predaju venovať 100% svojej energie a nástrojov pre úspešný predaj. Nebude tam pozývať profesionálneho fotografa, nebude robiť Homestaging, nebude robiť cenovú mapu, alebo vám napr. nechávať vypracovať Preukaz energetickej náročnosti budovy. Prečo by to robil, keď mu to pred nosom predá iný maklér? Naopak, maklér s exkluzivitou vie spolupracovať s inými maklérmi, ktorí mu prinesú kupujúceho a spolu tak predajú Vašu nehnuteľnosť rýchlejšie.

5. Na podmienky nevýhradného predaja pristúpi iba maklér, ktorý je ochotný pracovať bez exkluzivity. Prečo pracuje bez exkluzivity? Necení si sám seba? Nemá sám v seba dôveru na exkluzívne zastúpenie? Jeho klienti v neho nemajú dôveru? Je rád za čokoľvek, čo sa mu do portfólia dostane? Kto vie ... A možno, že keď bude mať v ponuke 50 neexkluzívnych nehnuteľností, bude dúfať, že možno sa niečo z toho predá. Ale, čo dokáže urobiť pre 50 nehnuteľností? Maklér, ktorý si je vedomý svojich služieb pre klienta, svojich profesijných hodnôt, si svoju prácu nechá zaplatiť za jasných, vopred daných podmienok. Pre obchod a klienta urobí maximum na profesionálnej úrovni.

Úloha pre vás: Chcete kúpiť dom. Vyberiete si dom na inzertnom serveri a zistíte, že je tam celkom 3x. Jeden inzerát hovorí, že pozemok je 500m2 a dom má 120m2 zastavanú plochu, cena 58 200 €,-  vrátane provízie. Druhý bude písať, že má 480m2 záhrady a 100m2 obytnú plochu, cena 56 650 €,- a v texte sa dozviete, že je nutné pripočítať 4% kúpnej ceny ako províziu. Posledný napíše, že cena je 59 000 €,- a že je možná dohoda na cene, pozemok 520 m2 a dom 100m2. Najskôr vám určite preletí hlavou, čo je to za hlúposť, keď je to jeden a ten istý dom a má zakaždým iný rozmer, aj záhrady. Druhá vec, čo každého druhého kupujúceho napadne je myšlienka, čo je s domom zle, keď to predáva toľko realitiek naraz. A možno Vás napadne zavolať všetkým trom maklérom s úlohou o vybavenie čo najnižšej ceny u predávajúceho. Chcete, aby si takto potencionálny kupujúci pamätali aj vašu nehnuteľnosť? "Počuj Peťo, ten dom, má ho 5 realitiek a je tam už pol roka, stále zlacňuje a nedokážu ho predať. Tam bude niečo zle. "

Najdôležitejšie je, akým spôsobom sa nehnuteľnosť na predaj prvýkrát na trh dostane. To, akým spôsobom si ju potencionálny kupujúci zapamätajú. Nedopustite, aby sa z vášho domu, či bytu, stal tzv. Realitný ležiak, zdanlivo jednoducho predajná nehnuteľnosť, ktorá sa stala nepredajnú vďaka svojej prezentácii.

Ak chcete predávať svoju nehnuteľnosť s profesionálom a profesionálne, určite mi zavolajte.

 

Používanie cookies - aby web fungoval ako má:

Aby ste na webe ľahko našli to, čo hľadáte, potrebujeme váš súhlas so spracovaním súborov cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" všetky cookies jednoducho povolíte.

Cookies sú malé súbory, ktoré sa ukladajú vo vašom prehliadači. Podľa nich vás na našom webe spoznáme a zobrazíme vám web tak, aby všetko fungovalo správne a podľa vašich preferencií. Prehľad cookies a podmienky ich používania si môžete prečítať tu.

Nastavenie